Singapore!

6 september 2015 - Singapore, Singapore

Zondag 6 september

Na een week rondreizen door stedelijke gebieden zijn we aangekomen op het strand van Singapore. We hebben hier veel nieuws gezien en meegemaakt. Vanavond vliegen we naar Bali, Indonesia. Tot die tijd hebben we het ons gemakkelijk gemaakt op het strand met onze hangmatjes. Vanaf hier lijkt het pas echt een exotische vakantie. Het extra gewicht dat ik moet meeslepen in mijn backpack vertaalt zich gelukkig wel in gigantisch veel plezier en comfort als we eenmaal "kamp opslaan" :).
Singapore is een hele mooie stad door de infusie van state of the art technologie en de vele parken en flora, een echte groene stad. De botanische tuin hier is geweldig goed onderhouden en prachtig. De orchideeëntuin ook! Wat een kleuren en vormen! Chinatown was echt gigantisch maar stukken duurder dan chinatown in Kuala Lumpur. Het hoogtepunt van gisteravond was Little India, waar je iedere seconde 12 nieuwe indrukken op je af kreeg geslingerd. Nog nooit zoveel telefoonwinkels, goudsmeden en money transfers in 1 straat gezien en ALLEMAAL afgeladen vol met Indiërs. Duidelijk is handelen in goud en juwelen hier big business, het Antwerpen van Singapore.
We hebben de nacht doorgebracht in een echt backpackers hostel in een slaapzaal met tweepersoons stapelbedden. Dit was tegen verwachtingen in erg gezellig en comfortabel.
's Morgens ( vandaag dus ) op tijd opgestaan en richting strand gegaan waar ik nu deze update aant typen ben in mijn hangmat tussen twee palmbomen ( zie foto's ) met mijn lieve vrouwtje in het vizier. Het leven is prachtig ! Wij genieten in ieder geval met volle teugen van ieder moment, en we hopen dat jullie hetzelfde doen.
Dikke kus en knuffels uit Singapore xxx

PS: Net toen ik me weer omdraaide in mn hangmat om nog even te genieten van het zorgeloze backpackersleventje, passeerde een lokale vrouw die ons ineens uitnodigde om haar en haar familie te vergezellen bij meest uitgebreide strand picknick die we ooit hadden gadegeslagen! Net toen ik honger begon te krijgen :) Vis van de BBQ, salades, kokosrijst en zelfgemaakte ansjovischili. Een ware traktatie ! Dit waren zonder twijfel de aardigste, hartelijkste mensen die we tot nu toe zijn tegengekomen. En alsof dat niet genoeg was kreeg Denise een crème cadeau die zou helpen tegen pijnlijke gewrichten ( lees gebroken pols ) en ik kreeg een heel apart briefje van $10SD dat speciaal gedrukt is geworden om het 50 jarig onafhankelijk bestaan van Singapore te vieren. Enkel verkrijgbaar voor mensen die wonen in Singapore. Ik was sprakeloos en ontzettend dankbaar, het vertrouwen in de mensheid weer een stuk hersteld. Met ons buikje rondgegeten en een hele groep nieuwe vrienden gemaakt, vervolgden we onze weg naar het vliegveld van Singapore.