Maleisië, Kuala Lumpur

3 september 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Zondag 30 augustus '15

Kuala Lumpur staat bekend om het lekkere eten  en het winkelen. Wat is dan het eerste dat je doet in Kuala Lumpur als je een gigantische shopping mall tegenkomt ? Juist, kijken voor een Victoria's Secret hahaha. Na een teleurstellende cosmetica Victoria's te hebben gevonden, zijn we met een hele lange omweg naar Chinatown gelopen.
Hier liepen we recht in een opstand van het volk tegen de overheid. Duizende gele shirts en hoofdbanden, iedereen uitte zijn ontevredenheid en stond samen als 1 om verandering te krijgen, maar de sfeer was heel luchtig en vrolijk. ( zie video's en foto's )
De Chinatown markt was echt super gezellig, heel druk en kleurrijk en alles te koop wat je maar kan bedenken.  We hebben een niet te identificeren substantie gegeten, kauwgom achtig plakkerig heel lekkere naar sesam smakende in pinda en kokos poeder gepaneerde stukjes ( zie video ) Wat later ingekookte gluten van rijst bleken te zijn. Daarna gigantisch heerlijk gegeten in een restaurant waar wel 250 verschillende gerechten op het menu stonden, de één nog lekkerder en pittiger dan de ander
Al met al een zeer geslaagde dag, wat ons vooral opviel is het vele groen tussen ale gebouwen in. Hier bouwen ze om de bomen heen ( zie foto's) in plaats van ze om te hakken en nieuwe boompjes aan te planten op vaste afstanden van elkaar langs de weg. Heerlijk om te zien.
Ook de prijzen hier zijn bizar, 1 ringgit voor een flesje water (€0,22) en daar waar de opstand was werd gewoon zelfs gratis water uitgedeeld. Kunnen wij in Nederland nog wat van leren
's Avonds een super gezellige bar ontdekt met live muziek waar ze op een gegeven moment vroegen om een request nummer, waarop ik natuurlijk schreeuwde "Jimi Hendrix !!!" en zodoende tot mijn grote verbazing werd getrakteerd op een geweldige uitvoering van Little Wing. Een super afsluiting van een hele leuke dag met mijn heerlijke lieve vrouw.

Maandag 31 augustus '15

's Morgens eiste de jetlag en het slaaptekort dan toch hun tol. Na het ontbijt nog "even" terug in bed gaan liggen, waarna we rond 14.00u werden wakker gebeld door housekeeping service of ze misschien eindelijk onze kamer mochten komen schoonmaken.
Na dit broodnodige schoonheidsslaapje naar het KL Bird Park gegaan waar we de meest uiteenlopende exotische vogels hebben gezien, heel mooi en indrukwekkend.
Daarna door naar Little India waar we voor belachelijk lage prijzen hemelse gerechten hebben verorberd.
De markt daar was mega kleurrijk wat alles heel gezellig maakte. De mensen zijn overal super vriendelijk en behulpzaam en alles behalve opdringerig. Erg onder de indruk van de mooie kleding van zowel mannen als vrouwen en de details van alles. Topdag.

Dinsdag 1 september '15

Vandaag via tripadvisor een tour geboekt bij Mister Happy, de rainforest self awareness tour. Geen idee wat we hiervan moesten verwachten.
Tot we mister happy in persoon ontmoetten. Wat een geweldige kerel, een en al happy haha.
Hij heeft ons eerst meegenomen voor een indiaas ontbijt, heerlijk ! Een soort pannekoek die helemaal opzwelde als een bal, geserveerd met 3 verschillende soorten sausjes waarvan 1 vergelijkbaar met roti :) hmmmmm hier ook de lekkerste thee ter wereld ontdekt, ginger milk tea. Wat een genot.
Daarna op naar een gigantische boedhistische tempel waar we een les kregen in mind over matter. ( zie foto's en video's )
Daarna was het tijd voor het regenwoud en een lesje in flora en fauna, mister happy zit vol met wijsheden. In één woord, magnifiek ! Na een leervolle trekking tocht door het regenwoud van Maleisië kwamen we uit bij een gigantisch mooi plekje met een waterval waar je de mond van openvalt ( zie foto's en video's )
Onbeschrijfelijk wat een gevoel om in de natuur te zijn omringt door zoveel schoons.
Na deze zeer indrukwekkende ervaring werden we meegenomen naar de hot springs, natuurlijk verwarmd water door bronnen diep in de grond tot wel 53•C. Hier leerde hij ons select groepje om de hitte te weerstaan en ons onder te dompelen in de hot spring. Wat een genot ! Het lekkerste bad dat we ooit hebben genomen, een weldaad voor lichaam en geest. Ondertussen was het keihard beginnen te regenen en onweren, en zo eindigden we allemaal dolgelukkig fruit etend in badkleding onder een hemel die openscheurde met bliksem en onweer en een gigantische plensbui.
Moe, maar ontzettend voldaan werden we teruggebracht naar ons hotel met nog 1 laatste happy-les. 'Simpleton'

Wat een geweldig lieve man en wat een geweldig land. Gelukkig hoeven we nog lang niet naar huis :).

Woensdag 2 september '15

De laatste nacht in Kuala Lumpur hebben we doorgebracht in een ander hotel. We hebben vanmorgen onze tas ingepakt en de was afgegeven bij de laundry service. Daarna zijn we met het openbaar vervoer naar de Batu Caves gegaan.

Het reizen met de monorail en trein is goedkoop en gemakkelijk. Alles wijst zich vanzelf en kost amper iets! Kun je iets niet vinden, geen probleem! Er zijn genoeg mensen bereid te helpen.
De Batu Caves zijn prachtig, rustgevende,  grotten met hoog plafond ong. 30m met stalacmieten en stalactieten. Het gesteente is begroeid met struikjes en bovenop ook bomen. De grot was te bereiken door een heel wat smalle, stijle trappen te betreden. In de grot waren beelden te zien van o.a. Shiva en Krishnu. We lieten ons zegenen en kregen een stip op ons voorhoofd.
Er waren aapjes die zich tegoed deden aan de bloemenoffers voor het gebed.

Nadat we de trappen weer afgelopen zijn, hebben we een wat kleinere grot bezocht en zijn we weer richting laundry en hotel gegaan.

's Avonds namen we de nachttrein naar Singapore! Weer een flinke trip van in totaal 12 uur.

(Ik heb vandaag veel wijze lessen geleerd door de levenswijze van de mensen hier, de rust in de grotten en situaties die zijn voorgevallen. Je weet dat je jezelf gaat tegenkomen bij een reis als deze, maar dat dat al gebeurt na een week.. ?! Dankbaar ben ik voor deze reis en voor mijn geweldige man, waarmee ik zo fijn praten kan!

1. Nicky:
    4 september 2015
    Geweldig om te lezen! Geniet geniet geniet!!!!
  2. Marlieske mammoe:
    11 september 2015
    Zo mooi om te lezen ... en geweldig dat jullie zo bewust genieten ..... top top top met heel veel liefde kan ik meegenieten van jullie droom ... prachtig lieverds van me beleef jullie droom dan kan ie mee naar huis xxxxx mama ❤
  3. Dagmar:
    16 september 2015
    Hoi lieffies wat n leuke verhalen zeg. Ben wel n beetje jaloers op t witte stand . Geniet er nog van